TTNET ’ten Alınan Modemleri Diğer Servis Sağlayıcıları’nda da Kullanma

TTNET ’İN düzenlediği kampanyalar sonucu ücretsiz ADSL modem aldım. TTNET’e vermiş olduğum taahhüt süresi doldu ve ben başka bir servis sağlayıcısı ( Biri, Smile ADSL, UYDUNET v.b) ile anlaştım. TTNET’in vermiş olduğu modemin kullanıcı ayarlarını nasıl değiştirebilirim? @ttnet kısmı silinmiyor.

TTNET ’ten Alınan Modemleri Diğer Servis Sağlayıcıları’nda da Kullanma

TTNET
En basit yol modeminizin kendi sitesinden orijinal arayüzü indirip yüklemek. Fireware yükledikten sonra kullanıcı adınızı kolaylıkla girebilirsiniz. Bunlara alternatif olarak başka yöntemleri de araştırdık. İşte modem ayarları (arayüz ayarları değiştirme yolları;

1. YÖNTEM

Firmalarda modemlerin ttnet kilitli olduğunu soyleyerek firmware vermeyip modemi bize gonderin cüzi ücret karşılığında uyumlu hale getirelim diyorlar.

iste bu noktada kimseye muhtaç olmadan bu işlemin nasıl yapıldığını anlatacağım.

oncelikle burdan gerekli progamı indiriyoruz.

putty: putty.exe

daha sonra programı çalıştırıp alttaki ekranı goruyoruz.

resimde gorüldüğü gibi Host Name (or IP adress) diyen bölüme kendi modeminizin ip adresini yazın. benimkisi : 192.168.1.1 (çogu modemde standart değer budur. seyrekte olsa 192.168.2.1 olanıda var.)

sonra protocol olarakrak telnet’i seçiyoruz ve sağ alttan Open diyoruz.

Karşımıza siyah dos penceresi geliyor, pencerede bize kullanıcı adı soruyor. Bu kullanıcı adı modemin arayüzüne girdiğimiz kullanıcı adı genellikle admin (seyrekte olsa root olanalrda var.)

takibinde BİR alt satıra geçiyor, orada dA şifre soruyor, eğer hiç değiştirmediyseniz telekomdan gelen modemlerde standart şifre ttnet (eğer deiştirdiyseniz kendi şifrenizi yazın. Bazen standart oalrak şifre admin olarakta gelebiliyor.)

Eğer herşey tamamsa karşınıza komut bekleyen bir pencere gelecektir.

Komut oalrak şunu yazın: wan show 0.8.35
eğer boyle bir komut bulunamadı diyorsa modeminiz busybox ara yüzünü kullanan kaliteli bir modemdir. bu modeme birşey yapamzsınız. ama size bağlantınız ile ilgili altta bilgi veriyorsa bir sonraki adım içni hazırsınız demektir.

simdi kıracak kodu yazıyorum.kendinize uyarlayarak aynene aktarın.

wan config 0.8.35 1 –username adslkullanıcıadınız@bilmemne.net –password adslkullanıcışifreniz

benin kedni ayarım için yaptığım :
wan config 0.8.35 1 –username 2327654321@smileadsl.net –password 1234567

sizde bu şekilde kendi ayarlarınıza gore bu komutu açıp enter atın. Eğer hata olmadıysa son olarak modemin ara yüzüne girin ve kaydedip yeniden başlatın.

Güle güle modeminizi kullanmaya devam edin..

2.Yöntem

İnternet dağıtım firmalarının modem kilitleme gibi bir huyu var. Modemlerini başka servis sağlayıcılarda kullandırmıyorlar. Ama yeni yasaya göre modem kilitlemek yasak.
Size Zyxel-P660W-Tx modem kilit açma yazılımını paylaşacağım. Bu güncel firmware Zyxel müşteri hizmetleri tarafından sunulmuştur.
Bu firmwareyi yüklemek için; modemin arayüzüne girin. En altta bakım sekmesi falan var orada yazılım güncelleme var. Arşivden firmwareyi çıkarıp firmware yolunu gösterin ve yükle deyin. 5 dk gibi bir süre sonra modeminiz resetlenecek. Artık güncel firmware sahibisiniz. Modeminizdeki kilitin kalktığını göreceksiniz.
NOT: Yükleme esnasında elektrikler giderse modem arızalanır. Yüklemek için tıklayın

3. Yöntem

Evet arkadaşlar bende smile adsl yaklaşık 2 yıldır kullanıcısıyım ve modemim arızalandığı için eski modemimi kulllanmak zorunda kaldım.Eski modemim ZyXel P-660W-T1 V3 TTNet yani ttnet için ozel firmware yapılmıs bir kablosuz modemdi.Arayuzune girdiğimizde internet ayarları kullanıcı ismi kısmında “@ttnet” isminin kalıcı olduğunu ve silinmediğini farkettm. Sonuçta smile net ile bağlanmak için forumda cok aradım ve herhangi bir çözüm bulamadım.Yaklaşık 2 saat uzun uğraşlarım sonucu problemi çözdüm.

  • ilk başta modem arayüzüne girip internet ayarlarından kullanıcı ismine dokunmadan sifremizi yazıp kaydet diyoruz.Bunu yaparak modemin node dosyası olusturup kaydetmesini sağlayacağız.
  • Daha sonra Başlat/çalıştır/ cmd yazıp cıkan ms dos penceresine “telnet 192.168.1.1 yazıp entera basıyoruz.
  • Modem girişi için password soracaktır.(Eğer password u değiştrmediyseniz ttnet yazın) Passwordu yazıp entera basıyoruz.
  • Passwordu girdiğimizde ras> şeklinde bi komut acılacaktır. buraya “wan node ppp username kullanıcı adınız@smileadsl.net” yazıyoruz ve entera basıyoruz.
  • Penzereyi kapatıp modem arayuzune tekrar giriş yapıyoruz ve kullanıcı ismimizin değiştiğini görüyoruz.

fakat @ttnet ismi hala duruyor durmasında bi zarar yok çünku aslında bağlanırken de bi faydası yoktu biz sadece kullanıcı isminin yazıldığı bölüme @smileadsl.net yazmamızı sağladık önemli olanda buydu.Modeme her reset atışımızda bu işlemi tekrar uyguluyoruz. ADSL modeminiz kullanıma hazır.

TTNET ’ten Alınan Modemleri Diğer Servis Sağlayıcıları’nda da Kullanma
3.5 (69%) 20 oy

36 yorum

  1. Kardeş çok sağ ol 1. yöntemi denedim olmadı diye 2. yönteme geçtim ve oldu. Ben modem arayüzündeki @ttnet yazısına aldanmıştım. Belki de 1. yöntem bile işe yaramıştır haberim yoktu.

    Teşekkürler.

      1. Selamun aleykum hocam ben superonline kullaniyorum turk telekom modemi kullanmak istiyorum bilgisayar yok bunu telle yapa bilirmiyim ve nasil yaparim? Tesekurller

    1. servis sağlayıcı kullanıcı adı ve şifresini girdikten sonra ve gerekli ayarları doğru şekilde yaptıktan sonra kablolu şekilde kullanabilirsiniz.

        1. eğer dsmart kullanıcı adı şifre bilgileriniz varsa bu bilgileri ttnet modemi arayüzüne erişerek(192.168.2.1 veya 192.168.1.1’dir eğer değiştirilmediyse) ttnet kullanıcı adı şifre bilgilerini dsmart olarak değiştiriseniz kullanabilirsiniz.

  2. Benim elimde 2 tane modem var biri super online biri türktelekom ama internrtim super online ben türk telekomun modemini kullanmak istiyorum bi yardım edebilirmisin kardeşiö

    1. Türk telekomun modeminde eğer kendi servis sağlayıcısını kullandırmak için @ttnet ek kilidi var ise yani farklı bir servis sağlayıcının kullanıcı adını girdirtmiyor ise öncelikle bu sorunu ortadan kaldırmalısınız diğer bir durumda internet hızınızı adsl, vdsl, fiber v.b. hangisi ise bunu destekliyormu türk telekomun modemi bunları öğrenmek gerekiyor sorunu çözmek adına.

  3. Kardeş benim net ttnetti 6 ay kullandım ama çok kötü bi hizmet oldugu için sözleşmeyi bozup super onlineye geçeyim dedim. adamlar geldi taktı gitti ama . bu internete girmeye kalktıgımda ekrana tt net geliyor farklı bi internet kullandıgınızdan size hizmet sağlayamıyoruz. uzaktan modem yönetim sistemi diye bi başlıkla. burdaki yöntemlerin hiç biri çare olmadı putty falan indirdik yine olmadı. modem exper nolur bi yardımcı olun super onlinede yardımcı olmadı 3 gündür bekliyorum bi çare bulamadım

  4. Selamun Aleyküm Kardeşim Ben TTnet Kullanıyordum kampanyanın Modemini Aldım Ve Taahhüt Bitince Dopinge Geçiş Yaptım Elimdede O Modem Duruyor Diye Modem Almadım Sende Sağolasın Yazmışsın Bunları Ama Hiç Biriside Olmadı Modem VMG3312-B10B Yardımcı Olursan Sevinirim.

  5. Hocam selam, oncelikle tesekkürler. Bende superonline dan ttnete geciyorum. elimde super online modemi var. yapmam gereken tek sey modem arayüzünden kullanıcı adını ve şifreyi mi değiştirmem?

  6. abi puttyide denedim cmdyide abi usernameden sonra pasword yazılmıyo hic bir şekilde yazılmıyo hic bise yazmıyorum lutfen yardım et şimdi bi ton parayı yeni modeme veremem abi lutfen yardımcı ol

  7. Merhaba ttnet kullanıyorum çok dandik bir modem verdiler tp link ,super online modemim vardı önceden kalma oda uyarmı?

  8. Merhaba Sözleşmeli TTNET Airties Marklı Modemi TürkNet’e Geçiş Sağlanabilir mi ? Geçiş Olmadığını Söyledi Şimdi den Teşekkürler

  9. hocam merhaba. bu modemi kitleme uygulamasını sadece ttnet mi yapıyor acaba? yani ben ttnet internet açtırdım vodofone un modemini kullanmak için aynı olayları yapmam mı lazım yoksa direk kullanabilir miyim?

  10. Tp link td-w9970 v3 modemin şifresi uzaktan başka bir internet sağlayıcısıyla kırılmış, modemin şifre ve kullanıcı adını değiştirmeme rağmen kullanamıyorum, bi bilginiz var mı

  11. Konuyla çok alakalı olmasa da bir fikir için sormak istiyorum.

    Türknet ten asus dsl-ac51 modem aldım. ttnet ten internet hizmeti aldım. kurulum sırasında modem sıfırlandı ve herşey çalışıyor sıkıntı yok. ancak bağdaştırıcı adlarında hep türknet in adı çıkıyor. örneğin Wifi adının altında türknet 5g. ethernet bağdaştırıcısı adı ise türknet olarak gözüküyor. bunlar değiştirilebilir adlar değil. yani üzerine tıkladığınızda hiçbir şekilde değişiklik yapılamıyor. hatta değiştirilecek kısımda değil zaten. bağdaştırıcı servisi gibi. türknet aboneliğimi başlatmakta çok gecikince (yaklaşık 20gün) ayrıca bir gıcığım var. o nedenle değiştirirsem çok iyi olacak.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.